base64 image logo
Agenda

Program konferencji

I DZIEŃ KONGRESU

7.30 - 9.30
7.30 - 9.00
Rejestracja uczestników kongresu
9.00 - 9.30
Nowoczesna fabryka – nowoczesne technologie i urządzenia – proces produkcji ukierunkowany na doskonałość. Jak największa fabryka L’Oréal na świecie odpowiada na potrzeby swoich klientów i konsumentów

Prezentacja otwierająca

Ewa Urbaniak, Dyrektor fabryki L’Oréal Warsaw Plant
9.30 - 10.30
BLOK I. PRZEMYSŁ KOSMETYCZNY. WYZWANIA DLA PRODUCENTÓW KOSMETYKÓW
9.30 - 9.50
Zielony Ład – nowy zrównoważony porządek Europy

Zielony Ład – nowy zrównoważony porządek Europy

Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego
9.50 - 10.10
Zielony Ład Opakowań – przyszłość opakowań w Europie

Zielony Ład Opakowań – przyszłość opakowań w Europie

dr inż. Ewa Starzyk, dyrektor ds. naukowych i legislacyjnych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego
10.30 - 11.00
Przerwa kawowa - rozmowy biznesowe przy stoiskach
11.00 - 13.00
BLOK II. OPAKOWANIE. PACKAGING OF TOMORROW – TRENDY W OPAKOWANIACH I PROJEKTOWANIU OPAKOWAŃ
11.00 - 11.30
Nowe trendy w opakowaniach w fabryce L’Oréal Warsaw Plant i Grupie L’Oréal
13.00 - 14.15
Lunch
14.15 - 15.30
BLOK III. SUROWCE KOSMETYCZNE. INSPIRUJĄCE ROZWIĄZANIA I RECEPTURY
15.30 - 16.15
Przerwa kawowa - rozmowy biznesowe przy stoiskach
16.15 - 17.45
BLOK IV. BADANIA I ROZWÓJ. INNOWACYJNE FORMUŁY DOPADOWANE DO TOŻSAMOŚCI MARKI I OCZEKIWAŃ KONSUMENTÓW
16.15 - 17.00
Nowoczesny produkt, a bieżące oczekiwania świadomego konsumenta

Stworzenie kosmetyku godnego XXI wieku wiąże się już nie tylko z innowacyjną formułą. Konsumenci coraz świadomiej wybierają kosmetyki dopasowane do ich stylu życia kierując się zarówno indywidualnymi wymaganiami jak także modą kreowaną przez społeczeństwo oraz media. Prezentacja przedstawia kierunek zmian jakie zachodzą na współczesnym rynku w związku z samą formą kosmetyku jak również jego opakowania. Skupimy się na możliwościach wyróżnienia swojego produktu przez pryzmat jego właściwości, wyglądu oraz wyróżniających go deklaracji marketingowych. Poprowadzimy przez proces powstawania kosmetyku od koncepcji aż do jego finalnej formy.

 

Marta Kaczmarek – Zastępca kierownika działu R&D JagoPRO
Katarzyna Medwedź – Specjalista ds. surowców chemicznych i opakowań JagoPRO
Marta Kaczmarek – Zastępca kierownika działu R&D JagoPRO Absolwentka Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia chemiczna oraz Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Chemia Kosmetyczna. Od 7 lat pracuję w przemyśle kosmetycznym a od 3 jako czynny technolog na co dzień zasilam zespół badawczo-wdrożeniowy Jago-Pro pracując nad opracowywaniem nowych form kosmetycznych, jednocześnie nadzorując proces wprowadzenia produktu kosmetycznego na rynek.

Katarzyna Medwedź – Specjalista ds. surowców chemicznych i opakowań JagoPRO Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku Biotechnologia. Pracuję w branży kosmetycznej od 5 lat, od 3 lat wspieram Dział R&D Jago pro w zakresie dotyczącym nowych opakowań i surowców dbając, aby nasze produkty były innowacyjne, zgodne z potrzebami klienta i obowiązującymi w tym obszarze normami.
17.45 - 19.00
WARSZTATY
Współczesne problemy i wyzwania w ocenie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych

Współczesne problemy i wyzwania w ocenie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych, to nie tylko ważne tematy w odniesieniu do bezpieczeństwa, ale również istotne czynniki wskazujące na trendy w przemyśle kosmetycznym. Istnieje wiele ważnych pytań, na które muszą odpowiedź sobie nie tylko safety assessorzy, ale również producenci, którzy chcą nadążyć za współczesnymi oczekiwaniami i trendami. Jakich i ile produktów kosmetycznych stosuje współczesnych mężczyzna? Jaki wpływ wywiera metroseksualność, spornoseksualność i lumberseksualność na częstotliwość i ekspozycję produktów kosmetycznych dla mężczyzn? Czy dzieci poniżej trzeciego roku życiu powinny być traktowani łącznie w ocenie narażenia? Na ile dziennie składników kosmetycznych naraża się współcześnie kobieta? Jakie mamy wyzwania wobec oceny bezpieczeństwa produktów kosmetycznych w postaci np. aerozoli, proszków? Czy te czynniki wpływają na poszukiwanie niszy wśród odbiorców? Te i inne wybrane zagadnienia zostaną poruszone na warsztatach poświęconych współczesnym problemom i wyzwaniom w ocenie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych.

dr Kamil Jurowski, Toksykolog, safety assessor – specjalista ds. oceny bezpieczeństwa
Toksykolog, safety assessor – specjalista ds. oceny bezpieczeństwa produktów kosmetycznych. Lider w Polsce w zakresie oceny bezpieczeństwa produktów kosmetycznych. Kreator i pomysłodawca wielu innowacyjnych receptur produktów kosmetycznych. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, doktor nauk chemicznych, specjalności: toksykologia, spektrometria mas, chromatografia, biochemia lipidów, biochemia kliniczna, biochemia analityczna. Jest pasjonatem dydaktyki, prowadzi wykłady monograficzne z “Toksykologii kosmetyków”, “Podstaw toksykologii” oraz ćwiczenia – “Metody oceny działania kosmetyków”. Prowadził również na zaproszenie wykłady z toksykologii oraz oceny bezpieczeństwa na studiach podyplomowych „Jakość i bezpieczeństwo kosmetyków” na Uniwersytecie Łódzkim oraz wykłady i ćwiczenia na studiach stacjonarnych II stopnia „Przemysł farmaceutyczny i kosmetyczny” na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Współredaktor i redaktor „Toksykologii – tom 1 i 2”, PZWL, Warszawa 2020 – nowoczesnego podręcznika do toksykologii w Polsce. Współautor podręcznika „Toksykologia i ocena bezpieczeństwa kosmetyków” PZWL 2019. Współautor podręcznika „Kosmetologia, t. 2” (red. Anna Kołodziejczak), PZWL, Warszawa 2020. Autor artykułów dotyczących oceny bezpieczeństwa produktów kosmetycznych w kwartalnikach – Świat Przemysłu Farmaceutycznego oraz Kwartalnika Chemicznego – Prawo i Wiedza. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się na stronie internetowej i blogu: kamiljurowski.com

II DZIEŃ KONGRESU

9.00 - 10.30
BLOK V. JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO NA KAŻDYM ETAPIE PRODUKCJI
9.00 - 9.30
Zapewnienie jakości na każdym etapie produkcji

Zapewnienie jakości na każdym etapie produkcji

Przedstawiciel fabryki L’Oréal Warsaw Plant
10.00 - 10.30
Certyfikacja kosmetyków organicznych i naturalnych – wydatek czy inwestycja?

Moda na produkty naturalne i organiczne pojawiła się kilka lat temu, jednak ostatnio znacznie przybrała na sile. Większa świadomość konsumentów i przejrzystość rynku kosmetycznego pozwala na wybór kosmetyków pod indywidualne wymagania każdego klienta. Dla producentów, kosmetyki naturalne i organiczne, to jednak nadal spore wyzwanie, nie tylko odnośnie stabilności produktów ale również cen surowców. Jeśli producent chce jeszcze bardziej wyróżnić swój produkt, czyli oznaczyć jednym z wielu logo standardów dotyczących kosmetyków ekologicznych musi liczyć się z dodatkowymi, znacznymi kosztami  certyfikacji i audytów. I tutaj pojawia się pytanie: Czy jest to zbędny wydatek, czy może inwestycja? Te i inny zagadnienia odnośnie trendu naturalności będą omawiane na wykładzie  „Kosmetyki naturalne i organiczne – wydatek czy inwestycja.

 

 

Anna Turek. Regulatory Affairs and Raw Material Assessment Senior Specialist, NUCO
Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, specjalizacja: Technologia Tworzyw Sztucznych. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu Chemii Kosmetycznej na Politechnice Warszawskiej oraz Wyższej Szkole Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia. Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach z zakresu m.in. REACH i CLP. Czynny uczestnik grup roboczych Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego tj. Legislacja, Składniki, Ocena Bezpieczeństwa, Zrównoważony rozwój, Claimsy. Obecnie pracuje jako Starszy Specjalista ds. prawa kosmetycznego i oceny surowców w prężnie działającej firmie zajmującej się kontraktową produkcją kosmetyków na rynek globalny, gdzie nadzoruje wymagania prawne dotyczące zarówno produktów gotowych jak też surowców tj. substancji chemicznych i mieszanin oraz przepisy poza sektorowe i horyzontalne. Współprowadziła proces certyfikacji RSPO. Obecnie szkoli pracowników z zakresów kart charakterystyki, certyfikacji kosmetyków naturalnych i organicznych, weryfikuje składy nowych produktów oraz przygotowuje dokumentację.
10.30 - 11.15
Przerwa kawowa - rozmowy biznesowe przy stoiskach
11.15 - 13.30
BLOK VI. PRODUKCJA I MASZYNY. NOWOCZESNA FABRYKA – NOWOCZESNE TECHNOLOGIE I URZĄDZENIA – PROCES PRODUKCJI UKIERUNKOWANY NA DOSKONAŁOŚĆ
11.15 - 11.45
Industry 4.0 – realne korzyści z zastosowania nowych technologii przed i w czasie epidemii COVID-19

Industry 4.0 – realne korzyści z zastosowania nowych technologii przed i w czasie epidemii COVID-19

Przedstawiciel fabryki L’Oréal Warsaw Plant
13.00 - 13.30
Gotowi na przyszłość – zastosowanie nowych technologii w magazynie

Gotowi na przyszłość – zastosowanie nowych technologii w magazynie

Przedstawiciel fabryki L’Oréal Warsaw Plant
13.30 - 14.45
Lunch
14.45 - 16.30
BLOK VII. RYNEK I KONSUMENCI. ZMIANY NA RYNKU A OCZEKIWANIA KONSUMENTÓW
14.45 - 15.15
Healthy Beauty. Czyli o tym jak trendy konsumenckie wpływają na standardy higieniczne w fabrykach L’Oréal

Healthy Beauty. Czyli o tym jak trendy konsumenckie wpływają na standardy higieniczne w fabrykach L’Oréal

Przedstawiciel fabryki L’Oréal Warsaw Plant
15.45 - 16.15
Strategia marki kosmetycznej - dlaczego warto?

Strategia marki kosmetycznej – dlaczego warto? 

Małgorzata Włodarczyk, Niezależny Ekspert
16.15- 16.45
Przerwa kawowa - rozmowy biznesowe przy stoiskach
16.45 - 18.00
Warsztaty
Kryzys przyjdzie - czy jesteś na niego gotowy?

Kryzysy były, są i będę! W skali mikro, makro i globalne. COVID-19 postawił firmy w całkowicie nowej sytuacji, z którą nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia:  zapaść rynku i sprzedaży, problemy finansowe, kłopoty z dostawcami i klientami, być może konieczność redukcji zatrudnienia, całkowicie nowe oczekiwania konsumenckie, nowa „rzeczywistość”. Nie wiemy co przyniesie nam przyszłość. Badania potwierdzają, że dobrze przygotowane firmy wygrywają ta walkę w trudnym kryzysowym czasie. Przygotuj się na następny kryzys! Pigułka praktycznej wiedzy. Zapraszamy serdecznie!

Krzysztof Pawłowski, Partner Zarządzający, LeanAction

Beata Elert, Plant Director, Operations Director, Interim Manager
Beata Elert- Dyrektor operacyjna i zarządzania łańcuchem dostaw, Interim Manager w firmach FMCG: m.in. Lu Polska, Lisner, Polmos Żyrardów, DAX Cosmetics, prowadziła projekty interim w Kongsberg Automotive i Bounty Brands. Ekspert optymalizacji procesów, restrukturyzacji, zarządzania ludźmi, zarządzania projektami i change management. Na stałe współpracuje z magazynami Production Manager i Logistics Manager.


Krzysztof Pawłowski- Partner Zarządzający Lean Action Plan. Specjalista w zakresie organizacji i optymalizacji procesów w firmach, na co dzień przyspiesza ich rozwój. Ekspert w dziedzinie zmniejszania kosztów, zwiększania efektywności procesów, angażowania pracowników. Jego misją jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem- twórca kursów managerskich, autor artykułów. Z powodzeniem realizował projekty w różnych branżach (przetwórstwa metali, tworzyw sztucznych, okiennej i poligraficznej) i obszarach (produkcja, sprzedaż).

Rejestracja

Zgłoś swój udział w Kongresie i ciesz się licznymi profitami z uczestnictwa w Konferencji!
Dla producentów Rejestracja online
Dla dostawców Rejestracja online